Raimond Nieuwenhuizen over vestiging Made

“We zien de mens, niet ‘het dossier’”

Vermetten | accountants en adviseurs beschikt over zeven vestigingen, verspreid over Midden- en West-Brabant. Eén van die vestigingen is Vermetten & De Wolf in Made. Wat is er bijzonder aan deze vestiging? Vestigingsleider Raimond Nieuwenhuizen vertelt hoe zij zich onderscheiden.

Raimond Nieuwenhuizen over vestiging Made

Raimond Nieuwenhuizen is partner en bedrijfsadviseur bij Vermetten | accountants en adviseurs. Daarnaast is hij vestigingsleider van Vermetten & De Wolf in Made. Hij vertelt: “Vermetten & De Wolf is in 2016 ontstaan. Accountantskantoor De Wolf & Partners heeft zich destijds aangesloten bij Vermetten. Inmiddels werken er op deze vestiging in Made zo’n 25 professionals, zoals accountants, fiscaal adviseurs en loonadviseurs. Onze medewerkers werken voor MKB-ondernemers in de omgeving van het kantoor, waaronder Made, Terheijden, Geertruidenberg, Oosterhout, Zevenbergen en Breda.”
 

De vestiging in Made groeit

“Vermetten is een grote speler in Brabant. Toch beschikken we over zeven kleinschalige kantoren. Die kleinschaligheid is prettig, want zo kunnen we onze klanten aandacht geven. De aandacht die ze verdienen. Onze vestiging in Made maakt momenteel een groei door: we hebben de laatste jaren veel nieuwe medewerkers aangetrokken. Zij krijgen de ruimte om te groeien en te excelleren. Daarnaast groeit ook het aantal werkzaamheden én het aantal klanten. Bij bestaande klanten breiden we onze dienstverlening veelal uit, waarbij klanten onze ‘one-stop-shop-gedachte’ erg waarderen. Eén of twee contactpersonen die alles regelen voor een klant. Daarnaast komen er steeds meer nieuwe klanten naar ons toe. Zij zijn niet alleen op zoek naar een betrouwbare accountant, maar ze zoeken vooral een accountant die hen adviseert. Die naast hen staat en hen helpt bij het ondernemerschap.” 
 

Echte aandacht voor de klant

“Ik durf wel te zeggen dat wij daar goed in zijn. Wij zorgen voor een warme band met onze klanten. Met veel klanten gaan we ieder kwartaal om tafel. We drinken een bak koffie, nemen de cijfers door en hebben vervolgens een goed gesprek over de onderneming en de ondernemer, over het nu en over hun toekomst. Tijdens dit gesprek kijken we naar de mens en beschouwen we hem niet als ‘een dossier’. Dit krijgen we ook vaak terug. Meer dan eens zeggen ondernemers tegen ons: ‘Voorheen zat ik altijd tegenover mijn accountant, maar bij jullie zit ik ernaast’. Dat is een mooi compliment, want zo willen we ook werken. We hebben échte aandacht en kijken de klant in de ogen aan. Wat speelt er? Speelt er ook iets in de gezinssituatie wat van belang is? We proberen de vraag áchter de vraag te achterhalen.” 
 

Veel supermarkten en kinderdagverblijven

“Ons klantenbestand is heel divers. De afgelopen jaren hebben we wel veel supermarkten en kinderdagverblijven aan ons weten te binden. We hebben veel ervaring in deze twee branches en we kunnen supermarktondernemers en kinderdagverblijfeigenaren goed begeleiden. We verzorgen hun administratie, jaarstukken en loonadministratie, helpen bij personeelsgerelateerde vraagstukken en adviseren waar nodig ook op het gebied van financiële planning of estate planning. Bij een supermarkt staan al gauw honderd medewerkers op de loonlijst en daar komt heel wat bij kijken. Maar nog belangrijker: we adviseren supermarktondernemers en kinderdagverblijfeigenaren ook op strategisch vlak. We denken mee en kijken samen met hen naar de toekomst. Ze hebben een sterke adviesbehoefte en zoeken een sparringpartner die verder kijkt dan enkel de cijfers”.
 

Strategische sessies en eerlijk advies

“Geregeld hebben we dus strategische sessies met onze klanten. Wij vragen ondernemers naar hun toekomstplannen. Waar staan ze nu? Waar willen ze over twee of drie jaar staan? Wat willen ze bereiken? We treden op als sparringpartner en houden hen een spiegel voor. We helpen hen een stip aan de horizon te zetten, zodat we daar gezamenlijk met hen naartoe kunnen werken. Hierbij zijn we ook eerlijk en kritisch. Hiermee willen we ondernemers ‘triggeren’ en laten nadenken over hun handelen, hun toekomst en hun ambities. Als je kan adviseren met open vizier, dan bouw je een sterke band op en kan je een klant ook écht helpen.”