Klantervaring Huijbregts Vastgoedadvies

Toen Dirk Huijbregts en Anja Mouws van Huijbregts Vastgoedadvies uit Zundert in januari 2020 voor het eerst bij rekenraad Vermetten kwamen, was er meteen een klik. Overtuigd door parate vakkennis en met een paar goede tips op zak gaven ze het accountantskantoor uit Etten-Leur hun vertrouwen. Nu zijn ze ongeveer een jaar verder en zijn wij benieuwd naar hun verhaal.

Klantervaring Huijbregts Vastgoedadvies

“In de jaren dat Dirk en ik bij de gemeente Zundert werkten leerden we elkaar kennen”, vertelt Anja met een grote glimlach. “Anja was er directiesecretaresse en ik was er eerst toezichthouder, daarna handhaver en uiteindelijk gebouwbeheerder”, vervolgt Dirk. Dat laatste paste perfect bij zijn opleiding en eerdere ervaring als bouwkundig adviseur. “Na een paar jaar begon ik naast mijn werk mijn eigen vastgoedadviesbureau om de technische staat van gebouwen te beoordelen, en in 2014 besloot ik fulltime als zelfstandige verder te gaan.” Door de focus op zijn eigen bedrijf kon Dirk een jaar later al zijn eerste medewerker aannemen, waarna Anja in 2018 het gemeentehuis ook achter zich liet om zich volledig op de administratie en planning van hun adviesbureau te storten. Ondertussen was het bedrijf uitgegroeid tot een onderneming met twee vestigingen - Zundert en Rijswijk - en 14 medewerkers.

Passie voor gebouwen en duurzaamheid

“We zijn sterk in het bepalen van de conditie van gebouwen en geven integrale energieadviezen af over hoe gebouwen verduurzaamd kunnen worden”, aldus Dirk. “Soms is dat omdat er een appartementencomplex van eigenaar wisselt, maar we inspecteren ook door heel Nederland en België bijvoorbeeld ziekenhuizen, gevangenissen en kerken of zelfs het hoofdkantoor van Unilever en de kerncentrale van Mol. Dat maakt ons werk ook juist zo leuk, vooral omdat we allemaal een echte passie voor gebouwen hebben.”

Snel en eerlijk

“Onze klanten vonden het vanaf het begin af aan erg prettig dat we snel schakelen, goed communiceren en eerlijke tarieven rekenen. Daardoor kregen we steeds meer opdrachten op ons af. Sinds we een groter team hebben van ervaren bouwkundig experts en intern opgeleide enthousiaste jonge medewerkers gunnen onze opdrachtgevers ons ook grote projecten. Maar daarnaast stellen we ook voor veel particuliere woningeigenaren energielabels op tegen scherpe tarieven. Een Energielabel is bijvoorbeeld verplicht bij verkoop of verhuur van een woning.”

Ondernemen tijdens coronatijd

“Ieder jaar stellen we onszelf een ambitieus doel”, aldus Anja. “Toen de coronacrisis opkwam vroegen we ons dan ook af hoe we daarmee om moesten gaan. We besloten om alle inspectieopdrachten direct achter elkaar uit te voeren en de rapportages pas later uit te werken. Precies toen we daarmee uit het werk dreigden te lopen kwam alles weer een beetje op gang. Dat is ons geluk geweest. Ondertussen hebben we in diezelfde periode een bedrijf voor energielabels en voor duurzaamheidsadviezen opgezet en vier man aangenomen.”

Tips en verbeterpunten

Omdat Dirk en Anja in de aanloop naar dat proces meer ondersteuning nodig hadden dan van een standaard administratiekantoor, gingen ze op zoek naar een betrouwbaar accountantskantoor. “Toen we met John Bouw van rekenraad om tafel gingen merkten we direct dat hij zijn huiswerk had gedaan”, vervolgt Anja. “Hij gaf ons al gelijk een aantal goede tips en verbeterpunten. Die uitgebreide kennis van zaken wekte veel vertrouwen bij ons op. Toen rekenraad door Vermetten aangetrokken werd hebben we daar trouwens niets nadeligs van gemerkt. De lijntjes zijn nog steeds kort, en het voelt nog steeds als een klein kantoor.”

Heeft u ook bedrijfskundige of financieel-technische ondersteuning nodig om in deze spannende tijden te kunnen blijven ondernemen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of een afspraak met één van onze adviseurs.