Bereidt een vriendelijke dame in de supermarkt voor u een gerechtje, terwijl zij uitleg geeft over de ingrediënten en u een aanbod doet? Grote kans dat zij één van de field marketingmedewerkers van Brandwise is. De field marketing en sales specialist voor de echte winkelbeleving die in 2019 overstapte naar Vermetten | accountants en adviseurs.
“Zo’n dertig jaar terug bestond de voorloper van Brandwise uit drie verschillende elkaar aanvullende bedrijven”, aldus eigenaar Bart-Jeroen Pots. Samen met Manager Finance & Control Henri van Wijk voert hij het gesprek. “Ruim 10 jaar geleden hebben we die bedrijven samengevoegd en sindsdien werken we veel efficiënter voor onze klanten en onszelf. We zijn in Nederland de enige die zowel field marketing als field sales voor A-merken en retailers uitvoeren, waarbij we ons vooral focussen op supermarkten. Met ruim 600 field medewerkers in het land en zo’n 60 mensen hier op kantoor zorgen we ervoor dat A-merken maximaal verkrijgbaar en dominant zichtbaar zijn, en dat winkels optimaal ingedeeld zijn op de manier zoals we samen met het hoofdkantoor hebben bedacht. Hiermee versterken we de winkelbeleving en stimuleren we het aankoopgedrag.”
Uniformiteit bij supermarktketens
“In het verleden hing de vertegenwoordiger van een bepaald A-merk zijn reclamemateriaal zelf in een supermarkt op. Maar als er daarna een andere vertegenwoordiger langskwam, haalde die dat weer weg en hing er zijn eigen spullen op. Met onze gecoördineerde aanpak hebben alle filialen van een retailketen dezelfde uitstraling en beleving, en wordt het nooit een rommeltje. Zo maken we de A-merkfabrikant blij met de kwalitatieve executie op de vloer, is het hoofdkantoor blij met de uniforme uitstraling van hun filialen, en zijn de individuele ondernemers en bedrijfsleiders blij omdat wij hen werk uit handen nemen.”
Gericht proactief door betrouwbare data
“Naast onze ervaring beschikken we over enorm veel data tot op de winkelvloer. We hebben alle winkels van onze klanten gecategoriseerd aan de hand van o.a. geografie en demografie, en volgen het effect van onze handelingen op de voet. Hierdoor zijn we heel gericht proactief en bijzonder effectief voor de klant. Daarnaast komen onze Field Managers en Regio Coaches daadwerkelijk bij de winkels over de vloer. Zij controleren of die conform de afspraken ingericht zijn en ondersteunen onze mensen ter plekke. Zo borgen we onze kwaliteit en zorgen we dat we altijd mensen inzetten die bij de klant of het merk passen.”
Zoektocht naar andere accountant
“Sinds 2018 zijn we controleplichtig en waren daardoor op zoek naar een steviger accountantskantoor. Onze adviseur Inter Actus tipte ons om Vermetten uit te nodigen.” Henri vervolgt: “Daaropvolgend hebben we met Rob van den Bosch en Suzanne Snoeijs een paar gesprekken gehad, waarbij het erg goed klikte. Uiteindelijk zijn we in de zomer van 2019 overgestapt. Sindsdien bewijst Vermetten zich als een partner in alle facetten van ons werk. Ze adviseren ons proactief, denken met ons mee en we kunnen echt met hen sparren. We hebben trouwens met meerdere mensen binnen Vermetten contact, omdat ieder zijn of haar specialiteit heeft. Ondertussen heeft Vermetten ons geholpen bij o.a. enkele geslaagde audits, maar ook heel intensief met de controle op de NOW-regeling. Omdat dit bij ons erg complex was heeft Vermetten zelfs op het ministerie succesvol een verklaring voor ons afgelegd. Hier kwam hun rol als deskundig accountantskantoor nog meer tot zijn recht. Ja, we kunnen wel zeggen dat we in Vermetten een waardevolle partner hebben gevonden.”
Bent u ook op zoek naar een waardevolle partner die u ondersteunt met uw financiële en bedrijfskundige processen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of een afspraak met één van onze bedrijfsadviseurs.