Snel uw antwoord vinden

Zonder gedoe

Medewerker aan het woord

Maak kennis met Stef Mol

In zijn carrière heeft Stef Mol (49) de wereld van financiële dienstverlening van alle kanten ervaren. “Ik ben mijn loopbaan begonnen bij accountantskantoor Deloitte, maar maakte na een aantal jaar de overstap naar de Rabobank. Ik zocht meer aansluiting met het mkb en dat is waar de Rabobank sterk in is. Binnen de bank heb ik onder meer gewerkt in de commercie, bij de interne accountantsdienst, waar ik Registeraccountant ben geworden, en in diverse directierollen. Een aantal jaar geleden ben ik bij een grote klant van de bank gaan werken als CFO. Ik wilde graag nog één stap maken en had contact met John Vermetten, die ooit tegen mij zei: ‘Als je ooit iets anders wilt gaan doen, wil ik graag met je in gesprek.’ Dat bleef door mijn hoofd malen, en dus kwam dat gesprek er. Enkele gesprekken later is er nu mijn overstap naar Vermetten.”

Meerdere gezichtspunten

De brede ervaring die Stef meeneemt, gaat hem in zijn nieuwe rol bij Vermetten zeker helpen, verwacht hij. “Ik kan zaken en casussen vanuit meerdere gezichtspunten bekijken: vanuit klantkant – want ik ben als CFO zelf klant geweest van een accountantskantoor – maar ook vanuit het bankwezen en de commerciële kant. Het belangrijkst daarbij is en blijft voor mij het persoonlijke contact, de verbinding die ik met een klant heb. Dat zorgt voor het succes. Die klantrelatie is denk ik ook meteen één van de krachten van Vermetten: we zijn niet té groot. Mkb-ondernemers kunnen zich in ons herkennen; ze kunnen sparren met mensen die op hetzelfde level zitten en die alles van jouw bedrijf weten. Bij de zogenoemde Big Four kun je de partners niet even appen, bij ons kan dat wél.”

No-nonsense

Bij zijn keuze voor Vermetten speelden voor Stef nog meer zaken mee. “De no-nonsense instelling van Vermetten viel me al meteen op bij de eerste directievergaderingen die ik bijwoonde. Geen gedoe, gewoon goede dienstverlening met oog voor de klant. En als de toon bij de directievergaderingen al zo is, dan sijpelt dat ook door naar beneden in de organisatie. Ik heb ook met andere accountantskantoren te maken gehad en de ervaring leert: hoe meer blabla, hoe groter de kans dat je de kern mist. Bij Vermetten is dat anders. Dat sprak me meteen aan.”

Kansen pakken

“Ik denk dat we in de toekomst met Vermetten nog mooie kansen kunnen pakken. We hebben de belangrijkste disciplines in huis, waarmee we onze klanten compleet kunnen ontzorgen op financieel gebied. Niet alleen met de jaarrekening, maar met een totaalpakket. Vermetten is in ontwikkeling, biedt kwaliteit en is groeiende, dat wil ik zeker uitstralen naar potentiële nieuwe klanten in heel Midden- en West-Brabant. En als ik voor mezelf spreek: ik kijk er erg naar uit om, samen met de collega’s, Vermetten én onze relaties steeds een stapje verder te brengen.”