Snel uw antwoord vinden

Zonder gedoe

Theo Singerling en Mark van Hulst

Als één ding belangrijk is geweest tijdens het 38-jarig bestaan van Multi-Post, dan is het wel meebewegen met de markt. Oprichter Theo Singerling en financieel directeur Mark van Hulst vertellen over de aanpassingen die het bedrijf deed om relevant te blijven.

“In mijn jonge jaren leverde ik industriële couverteermachines”, vertelt de 75-jarige Theo Singerling vanuit zijn warm ingerichte directiekamer in Dordrecht. “Daarmee kunnen bedrijven automatisch brieven in enveloppen vullen. Later werkte ik bij Datacard, een fabrikant van plastickaart printers. Toen dat bedrijf in 1985 overgenomen werd was dat voor mij het moment om voor mezelf te beginnen als leverancier van postverwerkende apparatuur aan postkamers en printcentra. Daarnaast boden we ook direct de mogelijkheid aan om alles, of een deel, uit te besteden aan onze print- en mail-afdeling. Met die totaaloplossing voor bedrijven, organisaties en overheidsinstellingen op het gebied van post- en mailactiviteiten waren wij de eerste in Nederland. Dat bleek een schot in de roos. Later, in 1996, werden we ook agent van Datacard printers en toebehoren voor het personaliseren van plastickaarten. Ook hierbij konden bedrijven ervoor kiezen om deze zelf te bedrukken door het aankopen van apparatuur of het door ons te laten verzorgen. Ondertussen hebben we een vestiging in Groningen, België, op Bonaire en Curaçao, en bij elkaar zo’n 100 medewerkers in dienst.”

Hybride Mail Platform

“Met het veranderen van de tijd veranderde ook de manier van communiceren en documentverwerking. Daarom zijn we in 2014 gestart met de levering en het onderhoud van multifunctionele copiers en printers, maar ook met ons Hybride Mail Platform. Daarmee regelen we complete klantcommunicatie, zowel per post als digitaal. Onze klanten zijn namelijk veelal grote bedrijven of overheden. Zo zijn we op dit moment bijvoorbeeld bezig met het personaliseren en verspreiden van de uitnodiging voor de griepprik.”

Bedrijfsoverdracht

“Momenteel bezit ik nog 100% van de aandelen, maar dat gaat binnen nu en twee jaardit jaar nog veranderen. Via de BOR-regeling nemen mijn dochters Natascha en Kelly allebei 35% van de aandelen over en ook onze commercieel directeur wordt aandeelhouder. Samen met Mark zijn zij in de praktijk al degenen die de plannen maken, die ze vervolgens aan mij voorleggen. Straks blijf ik nog vooral als adviseur bij het bedrijf betrokken. Verder ben ik al een tevreden mens. We hebben een mooi team en erg weinig verloop.”

Overstap naar Vermetten

“Door onze bijzondere bedrijfsstructuur en meerdere disciplines was het voor onze vorige accountant niet eenvoudig om de jaarrekening te maken”, legt Mark uit. “Ook had ik het idee dat de kosten hiervoor erg hoog waren. Met mijn achtergrond in de accountancy nodigde ik drie andere accountantskantoren uit voor een gesprek, waaronder Vermetten Accountants en Adviseurs. Suzanne Snoeijs kende ik al uit het verleden. Het contact voelde meteen goed en ook hun voorstel sprak ons aan. Vermetten gaf ons vervolgens wat huiswerk om onze Antilliaanse vestigingen anders te organiseren en ondertussen hebben zij voor ons de jaarrekening van 2022 voor de hele bedrijvengroep opgesteldgecontroleerd. En dat is erg goed bevallen.”

Heeft u ook vestigingen in het buitenland en bent u daarvoor op zoek naar goede ondersteuning door een deskundig en betrokken accountantskantoor? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of een afspraak met één van onze bedrijfsadviseurs.