Snel uw antwoord vinden

Zonder gedoe

Digitaal Samenwerken

Met Mijn Vermetten

 

Digitaal samenwerken met uw accountant of adviseur vanaf één vaste plek. Als klant van Vermetten krijgt u toegang tot uw online klantportaal via mijnvermetten.nl. Deze digitale omgeving geeft u toegang tot al uw boekhoud- en salarissystemen en maakt het mogelijk om bestanden te uploaden en aangifte en/of jaarrekeningen te accorderen. Documenten worden in dit portaal veiliggesteld tegen datalekken en cybercriminaliteit. Deze digitalisseringsslag bij Vermetten zorgt voor een veilige, eenvoudige én efficiënte samenwerking, zodat u zich kunt focussen op uw business.

Mijn Vermetten

Bent u uitgenodigd voor Mijn Vermetten? Met bovenstaande instructie video helpen we u binnen een paar minuten door het aanmeldproces.  Voor het optimaal functioneren heeft u een aantal dingen nodig om uw account zo veilig mogelijk in te richten.

  • Een geschikte internetbrowser
    Vermetten raadt aan Microsoft Edge te gebruiken (u heeft geen Windows-computer nodig om Microsoft Edge te gebruiken).

  • Een authenticator app
    Vermetten raadt aan om Google Authenticator te gebruiken (u heeft hiervoor geen Google-account nodig én gebruik van de app is kosteloos). Microsoft heeft ook een gratis authenticator beschikbaar.

Zo veilig mogelijk met twee-traps-autorisatie

Authenticator en inloggen

Waarom twee-traps-autorisatie?

Om uw data en gegevens op ons platform te beveiligen vereist Mijn Vermetten een twee-factor autorisatie door middel van een authenticator (net zoals bij internetbankieren en uw DigiD). Met een authenticator-code voegen we een extra beveiliging laag toe voor het geval uw wachtwoord wordt gestolen. Op deze manier verminderen we de kans op fraude, gegevensverlies en identiteitsdiefstal.

Met het installeren van een authenticator app, leggen we een eenmalige koppeling tussen Mijn Vermetten en uw app. Vervolgens genereert de app – iedere 10 seconden – een nieuwe, unieke, code waar u mee kunt inloggen. Wij raden aan om de Google Authenticator app te gebruiken voor de autorisatie, u heeft hier geen Google Account voor nodig. Na het installeren van de app kunt u de e-mail die u van ons heeft ontvangen met de titel ''Uitnodiging voor mijnvermetten.nl' erbij pakken. 

Microsoft authenticator: Microsoft stelt ook een gratis authenticator beschikbaar die zich leent om veilig in te kunnen loggen op Mijn Vermetten.

Authenticator installeren op uw mobiele telefoon

Om uw account te activeren begint u met het installeren van een authenticator app op uw mobiele telefoon:

  • Installeer de authenticator app op uw telefoon;
  • Klik in de mail binnen 48 uur op de 'activeer' button om te beginnen en uw account te activeren;
  • Stel een eigen wachtwoord in;
  • Maak verbindingen met de authenticator app;
  • Kopieer de code onder de QR-code;
  • Schakel naar uw authenticator app en klik op het plusje onder in het scherm;
  • Plak hier bij ‘instelsleutel invullen’ de code die u uit HIX heeft opgehaald;
  • De code die u nu ziet kopieert u ook weer, om de activatie te bevestigen.  
  • Schakel terug naar uw webbrowser en voer onder in de pagina de code in;
  • Installatie is nu geslaagd.

Activeren op uw computer 
Na installatie van de authenticator app opent u uw e-mail en klikt u op de link die u van ons heeft ontvangen om uw account te activeren:

  • Stel een eigen wachtwoord in;
  • Open de authenticator app op uw telefoon; 
  • Klik op het plusje (+) bovenin en kies QR;
  • Scan de QR-code;
  • Vul de gegenereerde code in op de website.
  • Installatie is nu geslaagd.
    Log in met uw nieuwe wachtwoord en haal opnieuw een code op uit de authenticator app om naar Mijn Vermetten te gaan.

Masterkey
Nadat de installatie geslaagd is, ontvangt u in uw mailbox een 'Masterkey' van ons. Hier kan enige tijd overheen gaan.  De Masterkey, uw inloggegevens en toegang tot de app vormen samen een optimale bescherming van uw gegevens. Uiteraard kan uw wachtwoord naar wens gewijzigd worden en kunt u bij verlies of wissel van uw telefoon opnieuw een verbinding leggen met een authenticator.

Bij verlies van uw Masterkey heeft u verdere ondersteuning nodig en kunt u contact met ons opnemen.  

Uploaden

Veilig bestanden delen

Via de widget ‘File Upload’ kunt u gemakkelijk en veilig gegevens uploaden.

Door gebruik te maken van deze widget kunt u snel en gemakkelijk uw administratie en vertrouwelijke documenten op een veilige manier met ons delen!

Het werkt als volgt:

  • U krijgt na uploaden van de bestanden een mail om uw upload te bevestigen, doe dit binnen 24 uur. Vergeet niet om in deze mail op ‘bevestigen’ te klikken, anders komen de documenten niet bij ons binnen;

  • U krijgt een melding in het scherm als de bestanden succesvol zijn verwerkt;

  • U kunt maximaal 10 bestanden per keer uploaden;

  • Ieder bestand kan maximaal 10MB zijn;

  • De volgende bestandsformaten worden ondersteund: doc, docx, xls, xlsx, png, jpeg, jpg, xbrl, csv, txt, ppt, pptx, xml, pdf, zip, swi, sta.

Widgets

Handige integraties

Aangiftes en documenten

Accordering

 

Bestanden die voor akkoord zijn aangeboden ziet u terug in terug in ‘Aangiftes en documenten’ in de menubalk links in het venster. U ziet hier aangiftes en documenten die nog op uw akkoord wachten. Met het filterknopje bovenin kunt u ook historische documenten inzien. Filter op status, boekjaar of type document om de juiste bestanden terug te vinden.

Dossier

Dossier

Permanente stukken en voltooide aangiftes die we met u gedeeld hebben zijn terug te vinden in ‘Dossier’ in de menubalk links in het venster.  Klik op een mapje om de onderliggende structuur te openen.

 

Hoe werkt dat?

Bruikbare uitleg. Zonder gedoe.

Contact

Komt u er niet aan uit? Neem contact met ons op.