Klantervaring Expert Kaatsheuve

Klantervaring Expert Kaatsheuvel

Winkeliers hebben het niet makkelijk. Toch weten Christ en Grace van der Velden hun Expert-winkel in Kaatsheuvel goed draaiende te houden. Hoe lukt het hen wel, terwijl veel andere winkeliers het niet volhouden? Daarvoor duiken we eerst in de geschiedenis van de elektronicawinkel.

“Mijn ouders hadden hier in Kaatsheuvel een winkel aan huis, midden in een woonwijk”, vertelt Christ vanuit het kantoor boven zijn winkel. “Vanuit een soort huiskamer verkochten zij o.a. radio’s, televisies en wasmachines. Met hun kleine dorpswinkel stonden mijn ouders voor een hoog serviceniveau en snelle reparatie. Als klanten hulp nodig hadden bij het aansluiten of werkend maken van apparatuur, dan zorgde mijn vader daarvoor.”

Modernisering

Na zijn technische opleiding nam Christ de reparaties op zich. “In 1989 heb ik samen met mijn vrouw Grace de zaak overgenomen en gemoderniseerd. Zes jaar later zijn we verhuisd naar het huidige pand in het centrum van het dorp, waarmee de oppervlakte ineens verdubbelde.” Grace vult hem aan: “We hadden in het begin zelfs te weinig producten om de hele winkel te vullen.” Tegenwoordig heeft het echtpaar nog eens honderd vierkante meter meer ruimte dan in die tijd, en is er zoveel keuze aan huishoudelektronica dat de winkel goed vol staat.

Overstap naar Expert

Kort na de verhuizing maakten Christ en Grace de overstap van EP naar Expert. “Waar we bij EP ook onze familienaam gebruikten, is dat bij Expert niet gebruikelijk”, legt Grace uit. “We waren toen even bang dat onze klanten niet meer in de gaten hadden dat wij nog steeds dezelfde waren, maar al gauw bleek dat die naam helemaal niet zo belangrijk was. De wereld verandert, maar de vraag naar goede service blijft.”

Winkel of webshop

Veranderingen zien Christ en Grace op meer vlakken. “Vroeger lieten de klanten zich in de winkel informeren”, weet Grace te vertellen. “Tegenwoordig oriënteren veel consumenten zich op het internet. Maar we zien toch wel dat mensen voor duurdere producten nog graag naar de winkel komen. Eerst even zien en voelen. Maar voor wie toch graag via de Expert-webshop bestelt: De lokale winkelier zorgt voor de levering aan de consument, inclusief de vertrouwde service.”

Mooie toekomstplannen

Over opvolging hoeven Christ en Grace zich geen zorgen te maken. Hun zoon Dennis loopt naast zijn commerciële HBO-studie al jarenlang in de winkel mee en heeft een duidelijke toekomstvisie. “Dennis snapt de moderne consument goed en ziet daarnaast regionale bedrijven en instellingen als nieuwe doelgroep”, legt Christ uit. “Zo hebben we aan verschillende bedrijven al professionele stofzuigers geleverd, koffiemachines, audio-installaties en beeldschermen.”

Sommige dingen blijven zoals het is

Toch verandert bij Expert Kaatsheuvel niet alles zomaar. “Die oude vertrouwde service verlenen we nog altijd. Een kapotte wasmachine bijvoorbeeld, repareren we zo snel mogelijk. Als dat niet mogelijk is lenen we tijdelijk een machine uit”, aldus Christ. Ook de relatie met hun accountantskantoor houden ze graag zoals het is. “Een jaar of twintig geleden stopte onze toenmalige accountant en adviseerde ons Vermetten & De Wolf”, legt Grace uit. “We hebben sindsdien een goede relatie met Jörgen Kroot en zijn collega’s opgebouwd. We vertrouwen hen onze hele boekhouding en salarisadministratie toe en dat is nog nooit onterecht geweest. Wij doen waar wij goed in zijn en dat laten wij hen ook doen.”

Wilt u ook alleen doen waar u goed in bent en uw administratie zorgeloos aan een accountantskantoor overlaten? Neem dan contact met ons op en ervaar het zelf, zonder gedoe!